misfit

misfit
1. Something of the wrong size or shape for its purpose.
2. One who is unable to adjust to one's environment or circumstances or is considered to be disturbingly different from others.

måndag 14 september 2015

Öppet brev till allmännyttan

Hej allmännyttiga bostadsbolag i Göteborg och annorstädes, samt lagstiftande politiker.

Jag har två frågor jag vill ställa till er.


1. På vilket sätt är det mitt problem, som hyresgäst, att ni inte har planerat för normalt underhåll av era fastigheter? Underhåll som ni är skyldiga att göra utan hyreshöjning. Varför är det rimligt att jag ska tvingas betala för en handdukstork som jag inte vill ha?

2. Var tycker ni att de som inte har råd att betala de nya hyrorna ska bo? Om det inte är allmännyttan som ska lösa det vet jag faktiskt inte vad vi ska med er till.

Till sist vill jag bara påpeka att det är helt absurt att individer med 100 000 kr i månadslön ska sitta och tala om för ensamstående låginkomsttagare med barn vad det är rimligt att de betalar för sina treor. Ni äcklar mig.

Med vänlig hälsning
En hyresgäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar